Department of Marketing

Dr. Payam Akbar

Postdoctoral Researcher

akbar@bwl.uni-kiel.de

Short CV

Dr. Payam Akbar was doctoral student and scientific associate at the Department of Marketing of the Kiel University since March 2013. He finished his study of business psychology with focus on consumer psychology and marketing management and the Hochschule Fresenius Cologne in 2010. Before working at the Kiel University, he gained perennial experiences in the area of e-commerce and multi-channel-retailing. His research focuses mainly on areas of consumer behavior and online-marketing.

CV  Flagge deutsch

CV  Flagge english

Selected Publications

Akbar, P.; Mai, R.; Hoffmann, S. (2016). When do materialistic consumers join commercial sharing systems. Journal of Business Research, 69(10), 4215-4224.

Zaharia, S.; Akbar, P. (2012). Neue Kundenorientierung durch Multi-Channeling, in: G. Heinemann; M. Schleusener; S. Zaharia (Hrsg.). Modernes Multi-Channeling in der Fashion Branche, Frankfurt am Main: Deutscher Fachverlag, S. 107-123.

Heinemann, G.; Schleusener, M.; Zaharia, S.; Akbar, P. (2011). Preisbereitschaften für Leistungen im Multichannel-Handel – wofür ist der Kunde bereit zu zahlen? Online Verfügbar

Akbar, P. (2010). Einflüsse von Bodyfeedbackprozessen auf die Bewertung von Kommunikation, in: W. Aretz, & K. Mierke (Hrsg.). Aktuelle Themen der Wirtschaftspsychologie, Köln: Kölner Wissenschaftsverlag, S. 334-344.

Conference Presentations

Akbar, P.; Hoffmann, S. (2017). The Augmented Value-creation Logic in Product Service Systems, EMAC 2017, May 23th-27th 2017, Groningen, Netherlands.

Akbar, P.; Hoffmann, S.; Mai, R (2016). When do materialistic consumers join commercial sharing systems. AMA Winter Marketing Educators' Conference, 26.-28.Februar 2016, Las Vegas, USA.

Akbar, P.; Hoffmann, S. (2015). Kaufst du noch oder teilst du schon? Dienstleistungsmarketing 2.0 in der Share Economy. 6. Symposium Marketing und Praxis, 17.09.2015, Riesa, Deutschland.

Akbar, P.; Hoffmann, S. (2015). Digialisierung in der Share Economy. Marketingimpulse. 08.09.2015, Kiel, Deutschland.

Akbar, P.; Hoffmann, S.; Mai, R. (2014): A little less anti-consumption a little more sharing  please: On how  materialism  and  uniqueness  influence  sharing. 5. ICAR Conference, 4.-5.Juli 2014, Kiel, Deutschland.