Professur für Marketing

Gibt es aktuelle Publikationen der Professur?

Mai, R.; Hoffmann, S. (2015). How to Combat the Unhealthy = Tasty Intuition: The Influencing Role of Health Consciousness. Journal of Public Policy & Marketing. (forthcoming)

Mai, R.; Hoffmann, S.; Hoppert, K.; Schwarz, P.; Rohm, H. (2014). The spirit is willing, but the flesh is weak: The moderating effect of implicit associations on healthy eating behaviors. Food Quality and Preference. (forthcoming).

Schwarz, U.; Mai, R.; Hoffmann, S. (2014). Gesundheitsmarketing, in Hurrelmann, K.; Baumann, E. (Hrsg.). Handbuch Gesundheitskommunikation, Bern: Huber, 376-385.

Reifegerste, D.; Schumacher, M. B.; Hoffmann, S.; Schwarz, U.; Hagen, L. M. (2014). Framing von Gesundheitskommunikation in Settingansätzen, in: Baumann, E.; Hastall, M. R.; Rossmann, C.; Sowka, A. (Eds.). Gesundheitskommunikation als Forschungsfeld der Kommunikations- und Medienwissenschaft, Nomos, 115-130.

Mai, R.; Zahn, S.; Hoppert, K.; Hoffmann, S.; Rohm, R. (2014). Tailoring Compensation Effects of Health-unrelated Food Properties, Appetite (forthcoming).

Hoppert, K.; Mai, R.; Zahn, S.; Schwarz, P. E.; Hoffmann, S.; Rohm, H. Is There a Fit in Cognitive and Sensory Evaluation of Yogurt? The Moderating Role of Nutrition Information, Food Quality and Preference. (forthcoming)

Hoppert, K.; Zahn, S.; Jänecke, L.; Mai, R.; Hoffmann, S.; Rohm, H. (2013). Consumer Acceptance of Regular and Reduced-sugar Yogurt Enriched with Different Types of Dietary Fiber, International Dairy Journal, 28 (1), 1-7.

Hoppert, K.; Mai, R.; Zahn, S.; Hoffmann, S.; Rohm, H. (2012). Integrating Sensory Evaluation in Adaptive Conjoint Analysis to Elaborate the Conflicting Influence of Intrinsic and Extrinsic Attributes on Food Choice, Appetite, 59 (3), 949-965.

Mai, R.; Hoffmann, S. (2012). Taste Lovers vs. Nutrition Fact Seekers: How Health Consciousness and Self-Efficacy Determine the Way Consumers Choose Food Products, Journal of Consumer Behaviour, 11 (4), 316-328.

Hoffmann, S.; Faselt, F. (2012). Gesundheitspsychologie: Sozial-kognitive Ansätze zur Erklärung des Gesundheitsverhaltens von Konsumenten, in: Hoffmann, S.; Schwarz, U.; Mai, R. (Hrsg.). Angewandtes Gesundheitsmarketing, Wiesbaden: Springer/Gabler, S. 31-44.

Mai, R.; Schwarz, U.; Hoffmann, S. (2012). Gesundheitsmarketing: Schnittstelle von Marketing, Gesundheitsökonomie und Gesundheitspsychologie, in: Hoffmann, S.; Schwarz, U.; Mai, R. (Hrsg.). Angewandtes Gesundheitsmarketing, Wiesbaden: Springer/Gabler, S. 3-14.

Pegesa, F.; Hoffmann, S. (2012). Der First-Person-Effekt und der Third-Person-Effekt in der Gesundheitskommunikation, in: Hoffmann, S.; Schwarz, U.; Mai, R. (Hrsg.). Angewandtes Gesundheitsmarketing, Wiesbaden: Springer/Gabler, S. 267-280.

Mai, R.; Hoffmann, S.; Helmert, J. R.; Velichkovsky, B. M.; Zahn, S.; Jaros, D.; Schwarz, P. E. H.; Rohm, H. (2011). Implicit Food Associations as Hurdles for Healthy Nutrition: The Necessity of Further Research, British Journal of Diabetes and Vascular Disease, 11 (4), 182-186.

Hoffmann, S. (2012). Psychologische Grundlagen des Gesundheitsmarketing. Ein Überblick über sozial-kognitive Modelle, der Betriebswirt, 51 (3).

Hoffmann, S.; Otto, C.; Mai, R. (2012). Gesundheitsbewusster Lebensmittelkonsum. Eine Antwort auf die Frage warum sich Menschen je nach Alter, Geschlecht und Haushaltsgröße unterschiedlich gesund ernähren, Hamburg: Verlag Dr. Kovac.

Faselt, F.; Hoffmann, S.; Hoffmann, S. (2010). Theorien des Gesundheitsverhaltens, in: Hoffmann, S.; Müller, S. (Hrsg.). Gesundheitsmarketing: Gesundheitspsychologie & Prävention, Bern: Hans Huber, 15-34.

Faselt, F.; Hoffmann, S. (2010). Modell gesundheitlicher Überzeugungen / Schutzmotivationstheorie / Sozial-kognitive Theorie / Theorie des geplanten Verhaltens / Transtheoretisches Modell / Sozial-kognitives Modell gesundheitlichen Verhaltens, in: Hoffmann, S.; Müller, S. (Hrsg.). Gesundheitsmarketing: Gesundheitspsychologie & Prävention, Bern: Hans Huber, 35-97.