Professur für Marketing

Gibt es aktuelle Publikationen der Professur?

Krautz, C.; Hoffmann, S.; Mai, R. (2014). Konsumentenanimosität: State of the Art und Entwicklung eines kontextsensitiven Erklärungsansatzes, Management Review Quarterly (forthcoming).

Mai, R.; Hoffmann, S. (2014). Accents in Business Communication: An Integrative Model and Propositions for Future Research, Journal of Consumer Psychology. (forthcoming)

Hoffmann, S.; Mai, R.; Cristescu, A. (2013). Do Culture-Dependent Response Styles Distort Substantial Relationships?, International Business Review. (forthcoming).

Hoffmann, S.; Fischer, S.; Schwarz, U.; Mai, R. (2013). State of the Art der Forschung zum Interkulturellen Konsumentenverhalten. Eine Analyse der Literatur von 2005 bis 2010, Journal für Betriebswirtschaft - Management Review Quarterly, 63 (1), 45-86.

Hoffmann, S.. Home Country Bias in the Moral Obligation to Boycott Offshoring Companies, Journal of Marketing Theory and Practice. (forthcoming).

Hoffmann, S.. Does National Culture Impact Consumer Boycott Prevalence? A Multi-Country Study, European Journal of International Management, 6 (5). (forthcoming).

Hoffmann, S. (2011). Anti-Consumption as a Means of Saving Jobs, European Journal of Marketing, 45 (11/12), 1702-1714.

Müller, S.; Hoffmann, S.; Schwarz, U.; Gelbrich, K. (2012). The Effectiveness of Humor in Cross-Cultural Advertising, Journal of Euromarketing, 20 (1/2).

Mai, R.; Hoffmann, S. (2011). Four Positive Effects of a Salesperson’s Regional Dialect in Personal Selling, Journal of Service Research, 14 (4), 423-437.

Mai, R.; Hintermeier , J. (2011): Regionaler Dialekt in kommerziellen Interaktionen: Vorteil oder Nachteil für Mitarbeiter mit direktem Kundenkontakt?, International Journal of Marketing , 50 (4), 219-232.

Hoffmann, S.; Mai, R.; Smirnova, M. (2011). Development and Validation of a Cross-nationally Stable Scale of Consumer Animosity, Journal of Marketing Theory & Practice, 19 (2), 235-252.

Mai, R. (2011): Der Herkunftslandeffekt: Eine kritische Würdigung des State of the Art, Journal für Betriebswirtschaft, 61 (2), 91-121.

Müller, S.; Hoffmann, S. (2010). Internationale Markennamen: Die Standardisierungs-/Differenzierungsentscheidung anhand linguistischer Kriterien, International Journal of Marketing, 49 (1), 43-51.

Mai, R.; Hoffmann, S. (2010). Die Wirkung von Akzent und Dialekt in der internen und externen Kommunikation: Stand der betriebswirtschaftlich orientierten Forschung und Forschungsdirektiven, Journal für Betriebswirtschaft, 60 (4), 241-268.

Hoffmann, S.; Müller, S. (2009). Consumer Boycotts Due to Factory Relocation, Journal of Business Research, 62 (2), 239-247.

Soyez, K.; Hoffmann, S.; Wünschmann, S.; Gelbrich, K. (2009). Pro-environmental Value Orientation across Cultures. Development of a German and Russian Scale, Social Psychology, 40 (4), 222-233.

Mai, R.; Hoffmann, S.; Müller, S. (2009). Die asymmetrische Wirkung eines Akzents in der Werbung, Marketing – Zeitschrift für Forschung & Praxis, 31(4), 255-265.

Schwarz, U.; Hoffmann, S. (2009). Wer lacht über humorvolle Werbung? - Der Einfluss von Kultur und Geschlecht, transfer - Werbeforschung & Praxis, 55 (2), 19-30.

Hoffmann, S.; Wittig, K. (2007). Adaptation of Advertisement Campaigns to Foreign Markets. A Content Analysis, Journal of European Economy, 6 (2), 128-150.

Müller, S.; Wünschmann, S.; Wittig, K.; Hoffmann, S. (2007). Umweltbewusstes Konsumentenverhalten im interkulturellen Vergleich: Ein Beitrag zum Interkulturellen Marketing, Göttingen.