Chair of Marketing

Articles in edited books and proceedings

Buecher_02

  • Symmank, C.; Hoffmann, S. (2016). Leugnung und Ablehnung von Verantwortung, Heidbrink, L.; Langbehn, C.; Sombetzki, J. (Hrsg.). Handbuch Verantwortung, Springer (forthcoming).
  • Hoffmann, S.; Schwarz, U.; Dalicho, L.; Hutter, H. (2014). Humor in Cross-Cultural Advertising: A Content Analysis and Test of Effectiveness in German and Spanish Print Advertisements, Procedia - Social and Behavioral Science, 148, 94-101.
  • Schwarz, U.; Mai, R.; Hoffmann, S. (2014). Gesundheitsmarketing, in Hurrelmann, K.; Baumann, E. (Hrsg.). Handbuch Gesundheitskommunikation, Bern: Huber, 376-385.
  • Reifegerste, D.; Schumacher, M. B.; Hoffmann, S.; Schwarz, U.; Hagen, L. M. (2014). Framing von Gesundheitskommunikation in Settingansätzen, in: Baumann, E.; Hastall, M. R.; Rossmann, C.; Sowka, A. (Eds.). Gesundheitskommunikation als Forschungsfeld der Kommunikations- und Medienwissenschaft, Nomos, 115-130.
  • Akbar, P., S. Hoffmann, and R. Mai (2014). A Little Less Anti-Consumption a Little More Sharing Please: On How Materialism and Uniqueness Influence Sharing, in M. Lee and S. Hoffmann (eds.), Anti-Consumption and Consumer Wellbeing: ICAR Proceedings, Vol. 5, 117-120.
  • Hoffmann, S. (2013). Gesundheitsmarketing, in: Luthe, E.-W. (Hrsg.): Kommunale Gesundheitslandschaften, Wiesbaden: Springer VS, S. 151-164.
  • Niemand, T.; Mai, R. (2013). Cold Rationale and Hot Associations in Product Piracy Consumption: The Joint Impact of Implicit and Explicit Attitudes, in: Marketing Theory and Applications: Proceedings of the AMA Winter Educators' Conference. (in press)
  • Hoffmann, S.; Faselt, F. (2012). Gesundheitspsychologie: Sozialkognitive Ansätze zur Erklärung des Gesundheitsverhaltens von Konsumenten, in: Hoffmann, S.; Schwarz, U.; Mai, R. (Hrsg.). Angewandtes Gesundheitsmarketing, Wiesbaden: Springer/Gabler, S. 31-44.
  • Mai, R.; Schwarz, U.; Hoffmann, S. (2012). Gesundheitsmarketing: Schnittstelle von Marketing, Gesundheitsökonomie und Gesundheitspsychologie, in: Hoffmann, S.; Schwarz, U.; Mai, R. (Hrsg.). Angewandtes Gesundheitsmarketing, Wiesbaden: Springer/Gabler, S. 3-14. 
  • Mai, R.; Niemand, T. (2012). The Pivotal Role of Different Risk Dimensions as Obstacles to Piracy Product Consumption, in: Marketing Theory and Applications:Annual AMA Winter Marketing Educators’ Conference Proceedings, Vol. 23, 291-301.
  • Pegesa, F.; Hoffmann, S. (2012). Der First-Person-Effekt und der Third-Person-Effekt in der Gesundheitskommunikation, in: Hoffmann, S.; Schwarz, U.; Mai, R. (Hrsg.). Angewandtes Gesundheitsmarketing, Wiesbaden: Springer/Gabler, S. 267-280.
  • Iskhakova, L.; Yusupova, N.; Hilbert, A.; Joehnk, P.; Hoffmann, S. (2012). Decision Support System for the Alumni Management, Proceedings of the 14th International Workshop on Computer Science and Information Technologies CSIT’2012, Ufa – Hamburg – Norwegian Fjords.
  • Ott, G.; Niemand, T.; Hoffmann, S. (2012). Systematische Einbeziehung von Anwendern bei der Analyse des Potenzials von Produkt- oder Technologiekonzepten: Eine Anwendung des CITS am Beispiel, in: Schmauder, M. (Hrsg.). Technologietransfer. Anbahnung und Durchführung von Forschungskooperationen, Dresden: Technische Universität Dresden, CIMTT, S. 118-130.
  • Hoffmann, S.; Mai, R. (2011). Identifying Implicit Obstacles for Consuming Healthy Food. A Multi-Step, Multi-Method Research Agenda, Marketing Theory and Applications: Annual AMA Winter Marketing Educators’ Conference Proceedings, Vol. 22, 324-331.
  • Schwarz, U.; Hoffmann, S. (2011). The Effectiveness of Sentimental Comedy and Sentimental Humor in Cross-Cultural Advertising: A Comparison of German and Spanish Print Ads, Proceedings of the 40th EMAC Conference 2011, Ljubljana, May 24th-27th, 2011.
  • Mai, R.; Hoffmann, S. (2011). Implizite Einstellungen als Hindernisse der Stärkung gesunder Ernährung. Direktiven für die zukünftige Forschung, in: Andreani, J.-C.; Collesei, U. (Eds.). Proceedings of the 10th International Conference Marketing Trends, Paris-Venise: Marketing Trends Association.
  • Hoffmann, S.; Liebermann, S.; Schwarz, U. (2010). Ads for Mature Consumers in Transformation Countries: Should Marketers Address the Same Shift of Values as in Industrialized Countries, in: Bauer, A.; Agardi, I. (Eds.). EMAC Regional Conference – Marketing Theory Challenges in Emerging Societies, Proceedings of the 1th Annual EMAC Re-gional Conference, Budapest, September 24-25, 2010.
  • Schwarz, U.; Hoffmann, S.; Belikova, E. (2010). Diffusion of the Internet in the Transition Country Russia: An Integrated Analysis Approach, in: Bauer, A.; Agardi, I. (Eds.). EMAC Regional Conference – Marketing Theory Challenges in Emerging Societies, Proceedings of the 1th Annual EMAC Regional Conference, Budapest, September 24-25, 2010.
  • Hoffmann, S.; Schlicht, J. (2010). Betroffenheit als Auslöser gesundheitsbewussten Konsumverhaltens, in: Hoffmann, S.; Müller, S. (Hrsg.). Gesundheitsmarketing: Gesundheitspsychologie & Prävention, Bern: Hans Huber, 153-166.
  • Faselt, F.; Hoffmann, S.; Hoffmann, S. (2010). Theorien des Gesundheitsverhaltens, in: Hoffmann, S.; Müller, S. (Hrsg.). Gesundheitsmarketing: Gesundheitspsychologie & Prävention, Bern: Hans Huber, 15-34.
  • Faselt, F.; Hoffmann, S. (2010). Modell gesundheitlicher Überzeugungen, in: Hoffmann, S.; Müller, S. (Hrsg.). Gesundheitsmarketing: Gesundheitspsychologie & Prävention, Bern: Hans Huber, 35-44.
  • Faselt, F.; Hoffmann, S. (2010). Schutzmotivationstheorie, in: Hoffmann, S.; Müller, S. (Hrsg.). Gesundheitsmarketing: Gesundheitspsychologie & Prävention, Bern: Hans Huber, 45 54.
  • Faselt, F.; Hoffmann, S. (2010). Sozial-kognitive Theorie, in: Hoffmann, S.; Müller, S. (Hrsg.). Gesundheitsmarketing: Gesundheitspsychologie & Prävention, Bern: Hans Huber, 55 64.
  • Faselt, F.; Hoffmann, S. (2010). Theorie des geplanten Verhaltens, in: Hoffmann, S.; Müller, S. (Hrsg.). Gesundheitsmarketing: Gesundheitspsychologie & Prävention, Bern: Hans Hu-ber, 65-76.
  • Faselt, F.; Hoffmann, S. (2010). Transtheoretisches Modell, in: Hoffmann, S.; Müller, S. (Hrsg.). Gesundheitsmarketing: Gesundheitspsychologie & Prävention, Bern: Hans Huber, 77 88.
  • Faselt, F.; Hoffmann, S. (2010). Sozialkognitives Modell gesundheitlichen Handelns, in: Hoff-mann, S.; Müller, S. (Hrsg.). Gesundheitsmarketing: Gesundheitspsychologie & Prävention, Bern: Hans Huber, 89-97.
  • Wang, X.; Mai, R. (2010). A Conceptual Study of Cross-Cultural Comparison between Developing and Developed Economies for Domestic Consumption: Cognitive, Affective, and Normative Processes, in: Enhancing Knowledge Development in Marketing: Annual AMA Summer Marketing Educators’ Conference Proceedings, Vol. 21.
  • Hoffmann, S.; Mai, R. (2009). Cross-national Differences in Consumers’ Animosity towards the US and Russia, in: Helfer, J. P.; Nicolas, J. L. (Eds.). Marketing & the Core Disciplines: Rediscovering References?, Proceedings of the 38th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Nantes, May 26-29, 2009.
  • Niemand, T.; Hoffmann, S.; Ott, G. (2009). Consumer Integrated Technology Screening (CITS). Ein Prozessmodell zur Integration industrieller Kunden bei der Analyse des Potenzials von Technologiekonzepte, in: Gelbrich, K.; Souren, R. (Hrsg.). Kundenintegration und Kundenbindung: Wie Unternehmen von ihren Kunden profitieren, Wiesbaden: Gabler, 31-42.
  • Hoffmann, S.; Schwarz, U.; Liebermann, S. (2009). Tailoring Advertisements for the Generation 50+: The role of Activity and Modesty for Self-verification, in: Robinson, L. Jr. (Ed.). Marketing for a Better World, Volume XXXII: Proceedings of the Annual Conference of the Academy of Marketing Science, Baltimore, May 20th-23rd, 2009.
  • Mai, R. (2009): Methoden zur Entwicklung und Bepreisung von hybriden Leistungsbündeln, in: Müller, S.; Schuh, G.; Werners, B. (Hrsg.): Systematische Entwicklung und Preisbildung für Sach- und Dienstleistungsbündel, Frankfurt a.M.: VDMA Verlag, 31-57.
  • Mai, R.; Müller, S. (2009): Einfluss von Kultur auf das Konfliktverhalten in international tätigen Unternehmen, in: Keuper, F.; Schunk, S. (Hrsg.): Internationalisierung deutscher Unternehmen, Wiesbaden: Gabler, 383-414. (2. Auflage erscheint 2011)
  • Hoffmann, S.; Müller, S. (2008). Internetportal für interkulturelle Kompetenz. KMU-Mitarbeiter tauschen online Erfahrungen aus, in: Otto-Rieke, G. (Hrsg.). Modernes Geschäftsreise-Management 2009, 10. Jg., München: Alabasta.
  • Wittig, K.; Hoffmann, S.; Smirnova, M. (2008). Cross-national Differences in Organic Food Con-sumption: A Question of Collectivistic and Individualistic Values? An Outlook on a Cross-cultural Study in Russia and Germany, in: Fürstenau, B.; Uhr, W. (Hrsg.). Der Einfluss der Globalisierung auf die wirtschaftliche und kulturelle Entwicklung - betrachtet aus russischer und deutscher Perspektive, Dresden: Technische Universität Dresden, S. 109 119.
  • Hoffmann, S.; Schwarz, U. (2008). Struktur der Webseite als Erfolgsfaktor, in: Wünschmann, S.; Schwarz, U.; Müller, S. (Hrsg.). Webseiten-Gestaltung: Erfolgsfaktoren und Kontrolle, Bonn: Mitp-Verlag, 77-102.
  • Schwarz, U.; Hoffmann, S. (2008). Design der Webseite als Erfolgsfaktor, in: Wünschmann, S.; Schwarz, U.; Müller, S. (Hrsg.). Webseiten-Gestaltung: Erfolgsfaktoren und Kontrolle, Bonn: Mitp-Verlag, 103-126.
  • Mai, R.; Wünschmann, S.; Wittig, K. (2008): Zweistufige Messung der Zahlungsbereitschaft für hybride Produkte, in: Bichler, M.; Hess, T.; Krcmar, H.; Lechner, U.; Matthes, F.; Picot, A.; Speitkamp, B.; Wolf, P. (Hrsg.): Multikonferenz Wirtschaftsinformatik, Berlin: GITO, 155-156.
  • Mai, R.; Schwarz, U. (2008): Funktionalität der Webseite als Erfolgsfaktor, in: Wünschmann, S.; Schwarz, U.; Müller, S. (Hrsg.): Webseiten-Gestaltung: Erfolgsfaktoren und Kontrolle, Bonn: Mitp-Verlag, 151-178.